مارک سمعک فوناک

مارک سمعک فوناک
مارک سمعک فوناک

شرکت فوناک Phonak  یکی از بزرگترین و قدرتمندترین شرکت ها در زمینه تولید انواع سمعک و لوازم جانبی شنوایی می باشد که در سال 1947 در زوریخ سوئیس تاسیس شد.مارک سمعک فوناک در کنار شرکت های یونیترون و هانساتون زیرمجموعه اصلی شرکت سونوا می باشد.سونوا هر ساله با هزینه بیش از 150 میلیون یورو در زمینه تحقیقات و خلق نوآوری در سمعک و لوازم کمک شنوایی در صدر رقابت ثبت اختراع تکنولوژی می باشد.

شرکت فوناک پس از 7 دهه فعالیت هم اکنون در بیش از 100 کشور در دنیا از جمله دارای نمایندگی رسمی جهت ارائه خدمات می باشد.یکی از نمایندگی های سمعک فوناک در تهران کینیک سران واقع در یوسف اباد می باشد.

افتخارات برند فوناک:

  • تولید اولین سمعک پر قدرت در سال( 1978)
  • تولید اولین سمعک هوشمند در سال (1999)
  • عرضه سمعک نایدا به عنوان پرقدرت ترین سمعک هوشمند ضدآب در دنیا در سال (2007)
  • طراحی و تولید کوچکترین سمعک پشت گوشی مدل RIC در دنیا (2009)
  • طراحی اولین سمعک آماده داخل گوشی بدون نیاز به قالب گیری و بدون نیاز به دراوردن از گوش هنگام خواب یا حتی حین دوش گرفتن یه نام سمعک لیریک فوناک Lyric(سال 2011)
  • طراحی اولین سمعک شارژی پشت گوشی با قابلیت استفاده به مدت 24 ساعت با یک شارژ کوتاه مدت (2016)
  • طراحی و عرضه اولین سمعک شارژی وایرلس به نام سمعک مارولMarvel که داری قابلیت اتصال مستقیم به تمامی گوشی های موبایل بدون نیاز به هیچگونه وسیله جانبی می باشد.اگر موبایل شما هوشمند است می توانید با نصب اپلکیشن فوناک صدای سمعک خود را به دلخواه تغییر دهید تا جایی که رضایت شما جلب شود.
  • محصولات فوناک:
  • سمعک های فوناک از نظر سال تولید به 4 نسل تقسیم می شوند:
  • Quest(2011)
  • Venture(2015)
  • Belong(2017)
  • Marvel(2019)
  • هر کدام از این نسل ها سبدی از انواع سمعک های پشت گوشی و داخل گوشی را تشکیل می دهد.در هر نسل سمعک ها بر اساس تکنولوژی از 10 الی 90 شماره گذاری می شوند به عنوان مثال سمعک Venture90 پیشرفته تر از سمعک Venture 30 می باشد چون عدد آن بیشتر است(مثلا در گوشی های موبایل نیز اینگونه است.مدل Sumsung A50 پیشرفته تر از A10 می باشد).

    مارک سمعک فوناک
    مارک سمعک فوناک

در ادامه دو نمونه از بهترین و جدیدترین سمعک های تولید شده توسط برند فوناک را به شما معرفی می کنیم:

Marvelبهترین سمعک پشت گوشی  فوناک:

سمعک فوناک مارول محصول 2019 می باشد.مهمترین ویژگی های منحصر به فرد این سمعک قابلیت اتصال مستقیم و بدون رابط به گوشی های موبایل می باشد که به واسطه آن می توانید گوشی موبایل خود را درون جیب گذاشته و با سمعک به راحتی به مکالمه تلفنی بپردازید یا حتی می توانید همانند هندزفری با سمعک های خود به آهنگ های موبایل گوش بدهید.

سمعک های بلوتوثی که تا به الان ساخته شده اند قابلیت اتصال مستقیم به موبایل ندارند و حتما به یک رابط( یک وسیله الکتریکی می باشد) برای اتصال موبایل و سمعک نیاز است که هم هزینه بردار است و هم حجم زیادی اشغال می کند.

دومین ویژگی منحصر به فرد سمعک مارول فوناک بالا بودن قابلیت هوشمندی سمعک می باشد که به نقل از کمپانی فوناک افراد کم شنوا با این محصول ده برابر بهتر از مدل های قبلی می شنوند.

و سومین ویژگی این سمعک منحصر به فرد عرضه آن در دو مدل باتری دار و شارژی می باشد که به مراجعه کننده حق انتخاب بیشتری می دهد.

Lyric بهترین سمعک داخل گوشی فوناک

سمعک فوناک لیریک Lyric کوچکترین سمعک داخل گوشی ساخته شده در دنیا می باشد که نیازی به قالب گیری ندارد.سمعک لیریک فوناک هنوز به صورت گسترده وارد بازار نشده اما در صورت عرضه انقلاب عظیمی در سمعک و شنوایی ایجاد خواهد شد به دلیل اینکه طول عمر باتری این سمعک بسیار طولانی می باشد و همچنین شما دیگر نیازی نیست که قبل از خواب یا دوش گرفتن آن را از گوش خود بیرون بیاورید.به همین دلیل این سمعک کوچک و نرم می تواند برای مدت طولانی در گوش شما باقی بماند.

امیدواریم از خواندن این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.در صورت نیاز به پرسش درمورد مارک سمعک فوناک با ما تماس بگیرید.

مارک سمعک فوناک
مارک سمعک فوناک

4 نمونه از 20 تکنولوژی ویژه فوناک:

AutoSense OS

یک تکنولوژی هوشمند و پیشرفته می باشد که باعث می شود فرد کم شنوا با طبیعی ترین حالت ممکن صداها را بشنود و صحبت های دیگران را متوجه شود.

این تکنولوژی در سمعک فوناک باعث می شود که با تغییر محیطی که در آن هستیم صدا نیز تغییر کند.

به عنوان مثال وقتی شما در یک محیط ساکت وارد یک محیط شلوغ می شوید نیاز است که سمعک صداهای اضافی(مثلا صدای مترو یا موتور در خیابان) که باعث می شود شما نتوانید صحبت های دیگران را  به راحتی متوجه شوید کاهش دهد.بنابراین سمعک به صورت اتوماتیک  محیط شلوغ را شناسایی کرده و تغییرات لازم را اعمال می کند تا شما عزیزان بتوانید به بهترین نحو ممکن به زندگی روزمره خود ادامه دهید.

هر چقدر سمعک پیشرفته تر باشد محیط های بیشتری را شناسایی می کند از جمله این محیط ها شامل:

محیط های ساکت و آرام

محیط های شلوغ مانند مهمانی

محیط های خیلی شلوغ مانند فرودگاه یا مترو

محیط های موزیکال

محیط داخل ماشین در حال رانندگی

محیط های اکویی مانند کوهستان یا اتاق خالی

و غیره

Sound Recover

صحبت در مورد این تکنولوژی بسیار تخصصی است و ممکن است درک آن برای شما مشکل باشد.بعضی از افراد کم شنوا صداهای زیرو تیز(مانند صدای حرف س و ف)را به خوبی نمی توانند بشنوند به دلیل آنکه سلول های شنوایی  درون گوش که وظیفه دریافت صداهای تیز(مثلا حرف س و ف) را بر عهده دارند به طور کامل از بین رفته اند.اما هنوز بقیه سلول های شنوایی که وظیفه دریافت صداهای بم تر را برعهده دارند فعال هستند بنابراین تکنولوژی soundrecover باعث می شود که سلول های شنوایی سالم کناری وظیفه دریافت صداهای تیز را نیز بر عهده بگیرند و به مغز سیگنال بفرستند تا فرد کم شنوا بتواند صداهای تیز را نیز بشنود.

به زبان ساده این تکنولوژی باعث می شود که شما بتوانید همه صداها و حروف را بشنوید.

Tinnitus noise generator

تکنولوژی وزوز تراپی یک برنامه ویژه برای افرادی که وزوز گوش دارندبا این تکنولوژی هر روز صداهایی به گوش مریض فرستاده می شود تا صدای وزوز یا سوت گوش کم کم به فراموش سپرده شود.بسیاری از افرادی که صدای سوت درگوش خود احساس می کنند دچار کاهش شنوایی حسی عصبی می باشندکه راه درمان دارویی یا جراحی ندارد.در این حالت سمعک با برنامه وزوز تراپی می تواند به کمک این افراد بیاید.

Wind blocker

یکی از شکایت هایی که کاربران سمعک دارند شنیدن صدای باد است.به همین دلیل در سمعک های فوناک تکنولوژی ویژه ای طراحی شده تا میزان شنیدن صدای باد کاهش داده شود.

Leave a Comment