ردیابی سمعک های گم شده

با پیشرفت تکنولوژی دیگر نباید نگران گم شدن سمعک خود باشید چرا که به راحتی با کمک گوشی هوشمند خود قادر به ردیابی آن خواهید بود.اگر تمایل دارید که از این مسئله هزینه بردار جلوگیری کنید تا پایان این مطلب جذاب با ما باشید!

تقریبا 10 درصد افرادی که به کلینیک شنوایی سنجی و سمعک سران مراجعه کرده اند متاسفانه بعد از چند ماه تا چند سال سمعک خود را گم کرده اند و با مراجعه مجدد درخواست دریافت سمعک جدید داشته اند.اما در سال 2019 چندین برند تولید کننده سمعک در اروپا و آمریکا به فکر پیدا کردن یک راه حل برای این مشکل افتادند.

نتیجه این پیگیری طراحی سمعک های مجهز به GPS و قابلیت نمایش آن ها بر روی نقشه در گوشی هوشمند بود.شما قادر خواهید بود که محل آخرین ارتباط سمعک و گوشی موبایل خود را بر روی نقشه موبایل خود پیدا کنید و سپس با نزدیک شدن به محل با تغییرات آلارم صوتی یا تصویری بر روی اپلکیشن به مکان دقیق تر سمعک های مفقود شده خود نزدیک تر شوید.

چه سمعک هایی قابل ردیابی  می باشند؟

  • سمعک ریساوند Resound linx
  • سمعک بلتون Beltone Amaze
  • سمعک ردی اینترتون Ready Interton
  • سمعک استارکی Livio AI Starkey
  • سمعک اتیکن Opn Oticon
  • سمعک ویدکس Widex BEYOND

چه افرادی مستعد گم کردن سمعک هستند؟

  1. کودکان
  2. افرادی که لرزش دست دارند
  3. افراد مبتلا به آلزایمر
  4. کسانی که ضعف بینایی دارند

چگونه از گم شدن سمعک پیشگیری کنیم؟

  1. استفاده از گیره های نگهدارنده
  2. استفاده از قالب گوش مناسب
  3. استفاده از سمعک های قابل ردیابی
  4. قرار دادن سمعک درون جعبه مخصوص در صورت عدم استفاده از آن

 

چگونه سمعک خود را ردیابی کنیم؟

به طور کلی مراحل ردیابی سمعک در همه برندها شبیه به هم است اما در این قسمت ما آموزش هر برند را به صورت جداگانه به همراه لینک دانلود اپلکیشن ها برای شما قرار داده ایم.

آموزش ردیابی سمعک های گروه GN(ریساوند  بلتون اینترتون):

1-اپلکیشن سمعک ریساوند بلتون یا اینترتون را در Google store  دانلود و نصب کنید.به دلیل شباهت و هم خانواده بودن این سه برند نیازی به آموزش جداگانه نیست و کارایی اپلکیشن هر سه برند شبیه به هم می باشد.

قبل از شروع ردیابی سمعک گزینه موقعیت یاب گوشی همراه شما حتما باید روشن باشد..

2-گزینه Find my hearing aid  را انتخاب کنید.

3-در این مرحله می توانید محل سمعک را مشاهده کنید.در صورتی که از دو سمعک استفاده کرده اید موقعیت هر سمعک به صورت جداگانه نمایش داده می شود.

4-اپلکیشن به صورت هوشمند می تواند آدرس مکان سمعک را به صورت نوشتاری برای شما نمایش دهد چرا که بعضی از افراد نمی توانند از نقشه ماهواره ای به خوبی استفاه کنند.همچنین این اپ می تواند زمان آخرین اتصال سمعک به موبایل شما را نشان دهد.جهت استفاده از این امکانات کافی است که بر روی آیکن سمعک بر روی نقشه کلیک کنید.

5-در مرحله نهایی شما  با کمک سیگنال های پایین صفحه اپلکیشن می توانید به طور دقیق تر به سمعک های خود نزدیک شوید.در صورتی که نوار سیگنال به سمت راست حرکت کند بدین معنی است که شما به سمعک نزدیک تر می شوید و اگر حین حرکت سیگنال  به سمت چپ حرکت کند بدین معنی است که شما از سمعک خود دور می شوید.

آموزش ردیابی سمعک ویدکس:

1- در ابتدا اپلکیشن   BEYOND appرا دانلود و بر روی گوشی خود نصب کرده و سپس آن را اجرا کنید.در قسمت پایین سمت راست گزینه More را انتخاب کنید.

2-پس از انتخاب گزینه More  در این مرحله مطابق شکل زیر گزینه دوم Find my hearing aids  را انتخاب کنید.

3-در مرحله سوم موقعیت سمعک های گم شده به صورت تقریبی بر روی نقشه گوگل ظاهر می شود.همچنین می توانید جهت مشاهده موقعیت دقیق تر با استفاده از گزینه + صفحه ارتفاع نقشه را کمتر کنید.

مرحله چهارم:

در مرحله قبلی، نقشه شما را به موقعیت تقریبی سمعک های مفقود شده راهنمایی می کند اما جهت نزدیک شدن دقیق تر به موقعیت سمعک های مفقود شده باید بر روی گزینه Search کلیک کنید.

5-بعد از انتخاب گزینه search صفحه زیر ظاهر می شود.در این قسمت شما به محل دقیق سمعک راهنمایی می شوید.با مشاهده تغییرات سیگنالی صفحه موبایل می توانید به موقعیت سمعک های خود نزدیک تر شوید.در نهایت اگر جمله Your hearing aid  is here  را مشاهده کردید می توانید سمعک های ویدکس دوست داشتنی خود را دوباره در دستان خود لمس کنید.(اگر از دو  سمعک استفاده می کنید می توانید سمعک چپ یا راست خود را بر روی صفحه انتخاب کنید(

مرحله آخر:

 

آموزش ردیابی سمعک استارکی  Starkey

1-اپلکیشن Thrive hearing  App را دانلود و نصب کرده و سپس آن را اجرایی کنید. مطابق تصویر زیر گزینه  مشخص شده را گوشه پایین سمت راست صفحه را انتخاب کنید.

2-گزینه پنجم Find my Hearing Aids را انتخاب کنید

3 –در این مرحله موقعیت سمعک های گم شده و همچنین موقعیت شما بر روی نقشه مشاهده می شود.شما می توانید به سمت موقعیت سمعک ها حرکت کنید و با قوی شدن سیگنال حرکت خود را کند کنید تا سمعک استارکی خود را پیدا کنید.

امیدواریم از خواندن مطلب آموزش ردیابی سمعک های مختلف لذت کافی برده باشید در صورت پرسش هرگونه سوال با ما تماس بگیرید.

Leave a Comment