خرید سمعک ارزان

همه ما شرایط اقتصادی یکسانی نداریم.بعضی از افراد به دنبال خرید بهترین سمعک های دنیا هستند،برخی به دنبال سمعک های متوسط با قیمت مناسب و برخی دیگر به دنبال خرید سمعک ارزان قیمت یا سمعک های دولتی می باشند.در این مطلب میخواهیم درمورد این موضوع صحبت کنیم.

خــرید سمــعک ارزان
خــرید سمــعک ارزان

سمعک یک پروتز کمک شنوایی محسوب می شود و همانطور که می دانیم در ایران سازمان دولتی ویژه ای  برای عرضه پروتز های دولتی با قیمت کم وجود ندارد.عرضه پروتز های کمک شنوایی  به بخش های خصوصی همانند کلینیک های شنوایی سنجی واگذار شده است.

اما دولت به صورت غیر مستقیم در بخش خصوصی شرایطی را جهت تسهیلات پرداختی توسط مردم در نظر گرفته است.همانند تحت پوشش قرار دادن پروتز توسط بیمه ها و همچنین تخصیص ارز دولتی برای سمعک در شرایط بحرانی اقتصادی کشور تا فشار مالی بر مردم مخصوصا قشر کم درامد کمتر شود.

بهزیستی تنها سازمان دولتی می باشد که سمعک ارزان قیمت به افراد تحت پوشش خود ارائه می دهد.بنابراین اگر تحت پوشش بهزیستی هستید شما هر چند سال یک بار می توانید سمعک های ارزان قیمت از این سازمان تهیه کنید.

طبیعتا همواره از نظر کیفیت و خدمات  بخش های خصوصی در رتبه های بالاتری نسبت به بخش های دولتی قرار دارند.در مورد سمعک نیز اینگونه است کلینیک های شنوایی سنجی خصوصی جهت کسب رضایت مراجعه کننده ها تمایل به ارائه بهترین خدمات،گارانتی تنظیم و … می باشند.

از سوی دیگر سمعک های ارزان قیمت به طور قطع از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و اگر سمعک های ارزان قیمت می توانستند نیاز های افراد کم شنوا را برطرف کنند به مرور زمان سمعک های گران قیمت تر از بازار حذف می شدند.

همچنین شما قرار است به مدت حداقل 5 سال با سمعک بشنوید و با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید.بنابراین بهتر است که سمعک مناسبی برای خود انتخاب کنید تا نیاز های روزمره برطرف شود.

اما آیا افرادی که توان مالی بالایی ندارند می توانند در کلینیک های خصوصی نسبت به خرید سمعک ارزان قیمت اقدام کنند؟

بله سمعک های ارزان قیمت در رده دیجیتال ساده یا دیجیتریم وجود دارند که قیمت آن ها بین یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار تومان می باشد.اما لازم به ذکر است که این سمعک ها از نظر تکنولوژی های بسیار ساده و متعلق به 10 الی 15 سال قبل برخوردار هستند.

سمعک ها خوشبختانه با ارز دولتی(دلار 4200 تومانی) وارد می شوند و این امر باعث شده که سمعک ها افزایش قیمت چندانی نسبت به سال های گذشته نداشته باشند.در نتیجه این امر یک نوع تسهیلات برای مردم محسوب می شود.بنابراین شما با کمک بیمه و تسهیلاتی که کلینیک سمعک سران در اختیار شما قرار می دهد می توانید که یک سمعک با تکنولوژی مناسب و استاندارد تهیه کنید و تا چندین سال از شنوایی خود نهایت لذت را ببرید.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درمورد قیمت انواع سمعک ها می توانید از طریق تلگرام یا شماره تماس های زیر با ما در ارتباط باشید

09190144404

88606502

 

Leave a Comment